Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF 12K Super 35mm Cinema Camera med OLPF Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF 12K Super 35mm Cinema Camera med OLPF Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF 12K Super 35mm Cinema Camera med OLPF

Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF

12K Super 35mm Cinema Camera med OLPF

91 279,-
Leveres på bestilling
  • 0Hovedlager
Profesjonell videomikser for liveproduksjon

Profesjonell videomikser for liveproduksjon

Enklere streaming og livesendinger.

Delbetaling fra 3119,-/måned

Blackmagic URSA Mini Pro 12K er en revolusjon innen digital film med en 12 288 x 6480 12K Super 35-sensor og 14 stopp med dynamisk rekkevidde, innebygd i URSA Mini-huset. Kombinasjonen av 80 megapiksler per bilde, ny fargevitenskap og fleksibiliteten til Blackmagic RAW gjør arbeidet med 12K til en realitet. Oversampling fra 12K gir kundene de beste 8K- og 4K-bildene med de subtile hudtonene og ekstraordinære detaljene til avanserte stillbildekameraer. Kunder kan ta bilder med 60 fps i 12K, 120 fps i 8K og opptil 240 fps i 4K Super 16. URSA Mini Pro 12K har et utskiftbart PL-feste, samt innebygde ND-filtre, doble CFast og UHS-II SD-kortopptakere , en SuperSpeed USB-C utvidelsesport og mer.

Når du fotograferer i virtuelle produksjonsmiljøer, kan de høye frekvensene til LED-matrisen i videovegger forårsake problemer for ultraskarpe moderne linser og høyoppløselige sensorer, og skape interferensmønstre. Bruk av et optisk lavpassfilter minimerer denne interferensen, noe som resulterer i en reduksjon av moiré og aliasing. URSA Mini Pro 12K OLPF legger til et optisk lavpassfilter med høy ytelse som er nøyaktig tilpasset 12K-sensoren. OLPF inneholder også oppdatert IR-filtrering som forbedrer langt rød fargerespons som, kombinert med Blackmagic RAW-behandling for URSA Mini Pro 12K OLPF, bevarer farger og kritiske bildedetaljer for nye nivåer av bildekvalitet.

URSA Mini Pro 12Ks ekstreme oppløsning går langt utover tradisjonell kinofilm. Kunder får fordelene med å filme, inkludert utrolige detaljer, bredt dynamisk område og rike, dype farger. Perfekt for spillefilmer, episodisk TV og oppslukende IMAX i stort format. Den utrolige definisjonen rundt objekter gjør den ideell for å jobbe med green screen og VFX inkludert kompositering av live action og CGI.

Blackmagic URSA Mini Pro 12K har en revolusjonerende ny sensor med en oppløsning på 12 288 x 6480, som er utrolige 80 megapiksler per bilde. Super 35-sensoren har suverene 14 stopp dynamisk rekkevidde og en naturlig ISO på 800. Den nye 12K-sensoren har like mengder røde, grønne og blå piksler og er optimert for bilder med flere oppløsninger. Kunder kan fotografere 12K ved 60 fps eller bruke in-sensor skalering for å tillate 8K eller 4K RAW med opptil 120 fps uten å beskjære eller endre synsfeltet. URSA Mini Pros utskiftbare objektivfeste lar kundene velge fra det bredeste utvalget av vintage og moderne kinoobjektiver, slik at kundene kan fange hver eneste unse av karakter og detaljer fra favorittoptikken.

URSA Mini Pro 12K-sensoren og Blackmagic RAW ble designet sammen for å lage 12-biters RAW-arbeidsflyt i 12K uten problemer. Som en utrolig effektiv neste generasjons kodek lar Blackmagic RAW kunder skyte 12K og redigere på en bærbar datamaskin, en funksjon som rett og slett ikke er mulig med andre kodeker. Den enorme oppløsningen til sensoren betyr at du kan reframe bilder i posten for levering i 8K og 4K. Det er som en multikamera-opptak med bare ett kamera. Og den er også perfekt for flott vertikal og firkantet video. Den avanserte designen til sensoren og Blackmagic RAW betyr at kundene kan jobbe i hvilken som helst oppløsning i etterproduksjon umiddelbart, uten gjengivelse, samtidig som de beholder hele sensorens fargenøyaktighet.

RAW i 12K bevarer den dypeste kontrollen over detaljer, eksponering og farger under innlegget. Oversampling betyr at man får ekstremt skarpe 8K uten harde kanter. Best av alt er Blackmagic RAW designet for å akselerere 12K for etterproduksjon, noe som gjør det like enkelt å jobbe med som standard HD- eller Ultra HD-filer. Den er svært optimalisert, flertrådet, fungerer på tvers av flere CPU-kjerner og er også GPU-akselerert for å fungere med Apple Metal, CUDA og OpenCL. Så man kan alltid jobbe med kameraets RAW-filer uten å måtte lage proxyer. Blackmagic RAW 12K-bilder gir enestående oppløsning og kvalitet for farger, keying, komposisjon, reframing, stabilisering og sporing i 4K eller 8K.

Blackmagic Generation 5 Color Science har en ny filmkurve designet for å utnytte den enorme mengden fargedata fra den nye URSA Mini Pro 12K-sensoren fullt ut. Dette gir enda bedre fargerespons for mer behagelige hudtoner, og bedre gjengivelse av svært mettede farger som neonskilt og bilbaklys i scener med høy kontrast. Generasjon 5 Color Science informerer om kompleks Blackmagic RAW-bildebehandling, med farge- og dynamisk områdedata fra sensoren bevart via metadata for bruk i etterproduksjon. Generation 5 Color Science er kompatibel med alle tidligere innspilte Blackmagic RAW-filer, og lar kundene dra nytte av den nye filmkurven selv med deres eksisterende arbeid.

Ulike prosjekter krever forskjellige objektiver, og det er grunnen til at URSA Mini Pro har et utskiftbart objektivfeste. Gjør raskt bytte mellom PL-, EF- og F-objektiver på URSA Mini Pro 12K, samt B4-objektiver på URSA Mini Pro 4.6K G2. Det betyr at kundene kan jobbe med store PL kinoobjektiver av høy kvalitet, fotografiske objektiver med EF- eller F-fatning, og til og med B4-kringkastingsobjektiver, noe som gjør URSA Mini Pro kompatibel med det bredest mulige utvalget av profesjonelle objektiver.

 

Effective Sensor Size

27.03mm x 14.25mm (Super35)

Lens Mount

PL mount included. Interchangeable with optional EF and F lens mounts.

Lens Control

12pin broadcast connector for compatible lenses and electronic control via EF mount pins on optional EF lens mount.

Dynamic Range

14 Stops

Shooting Resolutions

12,288 x 6480 (12K DCI)
11,520 x 6480 (12K 16:9)
12,288 x 5112 (12K 2.4:1)
7680 x 6408 (12K anamorphic)

8192 x 4320 (8K DCI)
7680 x 4320 (8K 16:9)
8192 x 3408 (8K 2.4:1)
5120 x 4272 (8K anamorphic)

6144 x 3240 (6K Super16)
4096 x 2160 (4K Super16)

4096 x 2160 (4K DCI)
3840 x 2160 (4K 16:9)
4096 x 1704 (4K 2.4:1)
2560 x 2136 (4K anamorphic)

Frame Rates

Maximum sensor frame rate dependent on resolution selected. Project frame rates of 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94 and 60 fps supported.

High Speed Frame Rates

12K 17:9 full sensor up to 60 fps
12K 2.4:1 up to 75 fps
8K DCI full sensor up to 120 fps
4K DCI full sensor up to 120 fps
8K 2.4:1 and 4K 2.4:1 up to 160 fps

6K Super 16 up to 120 fps
4K Super 16 up to 240 fps

Built in ND Filters

Four position ND filter wheel with clear, 2-stop, 4-stop and 6-stop IR ND filters.

Focus

Focus button triggers auto focus when using compatible lenses with focus servo. Touch and hold on LCD determines focus region and triggers auto focus.

Iris Control

Iris wheel and touchscreen slider for manual iris adjustment on electronically controllable lenses, iris button for instant auto iris settings on compatible lenses so no pixel is clipped in film mode. Scene average auto exposure in video mode.

Screen Dimensions

4 inch

Screen Type

LCD capacitive touchscreen.

Metadata Support

Automatically populated lens data from i/Technology with compatible PL lenses and electronic EF lenses when using optional EF lens mount. Automatic recording of camera settings and slate data such as project, scene number, take and special notes.

Controls

Touchscreen menus on 4 inch screen. Push buttons for other controls. 3 assignable shortcut keys.

Timecode Clock

Highly accurate timecode clock. Less than 1 frame drift every 8 hours.

Connections

Total Video Inputs

1 x 12G-SDI

Total Video Outputs

1 x 12G-SDI, 1 x 3G-SDI Monitoring.

SDI Rates

1.5G, 3G, 6G, 12G.

Analog Audio Inputs

2 x XLR analog switchable between mic, line and AES audio. Phantom power support.

Analog Audio Outputs

1 x 3.5mm headphone jack, supports iPhone microphone for talkback.

Reference Inputs

Tri-Sync/Black Burst/Timecode.

Remote Control

1 x 2.5mm LANC input for Rec Start/Stop, plus Iris and Focus control using compatible lenses.

Computer Interface

1 x USB Type-C 3.1 Gen 2 with power delivery for external drive recording.

1 x USB Type-C for software updates.

 

 

 

Microphone

Integrated stereo microphone.

Built in Speaker

1 x mono speaker

SD Video Standards

None

HD Video Standards

1080p23.98, 1080p24, 1080p25, 1080p29.97, 1080p30, 1080p50, 1080p59.94, 1080p60, 1080i50, 1080i59.94, 1080i60

Ultra HD Video Standards

2160p23.98, 2160p24, 2160p25, 2160p29.97, 2160p30, 2160p50, 2160p59.94, 2160p60

SDI Compliance

SMPTE 292M, SMPTE 424 Level B, SMPTE 2081-1, SMPTE 2082-1

SDI Audio Sampling

48 kHz and 24 bit

Media

2 x CFast 2.0 card slots, 2 x SD UHS-II card slots, 1 x USB-C 3.1 Gen 2 expansion port with power delivery for recording to external media.

Alternative Media

1 x 2.5” drive slot for 7mm and 9.5mm U.2 NVMe SSD or SATA SSD with optional URSA Mini Recorder.

Supported Codecs

Blackmagic RAW Constant Bitrate 5:1,
Blackmagic RAW Constant Bitrate 8:1,
Blackmagic RAW Constant Bitrate 12:1,
Blackmagic RAW Constant Bitrate 18:1,
Blackmagic RAW Constant Quality Q0,
Blackmagic RAW Constant Quality Q1,
Blackmagic RAW Constant Quality Q3,
Blackmagic RAW Constant Quality Q5.

 

 

 

 

Produktinformasjon

Hovedkategori Videokamera
Merker Blackmagic
Modell URSA Mini Pro
Produktkategori Cine
Produkttype Profesjonell
Sensorstørrelse Super35


Produsentens varenrCINEURSAMUPRO12KOLPF
Fujinon XK 20-120mm T3.5 Cine Zoom Med motor PL Mount
Varenr114322
Leveres på bestilling
2 919,-
Varenr117863
Leveres på bestilling
21 979,-
Varenr110670
Leveres på bestilling
1 189,-
Varenr110667
Leveres på bestilling
1 249,-
Varenr124244
Leveres på bestilling
9 422,-
Varenr127509
Leveres på bestilling
3 549,-
Varenr155028
Leveres på bestilling